Ebben az évben is kiváló fogyasztói márka lett a halasi csipke. Az elismerést a MagyarBrands 2016 program keretében nyerte el. Az erről szóló oklevelet csütörtökön délután vehette át Pajor Kálmán, a Halasi Csipke Közalapítvány elnöke a Csipkeházban. Ugyanitt együttműködési megállapodást írtak alá a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzattal iparművészeti remekünk további népszerűsítésére határon innen és túl. Az ünnepi rendezvényen az idén 40 éves, Pro Urbe-díjas Lyra együttes működött közre két dallal.

 

Együttműködési megállapodást kötött a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat és a Halasi Csipke Közalapítvány. Elnökeik, Rideg László és Pajor Kálmán írta alá az erről szóló dokumentumokat november 10-én. A felek a jövőben közösen tesznek a megyei értékek és hagyományok bel- és külföldi népszerűsítéséért, megismertetéséért. A közalapítvány termékét, a hungarikum halasi csipkét, reklámhordozó anyagait, csipkevarrási bemutatóját az önkormányzat megjelenései alkalmával a lehetőségek függvényében bemutatja.

 

Az önkormányzat vállalta, hogy a halasi csipkét felveszi hazai és külföldi partnereinek ajándékozási listájára. Az ajándékozásra szánt csipkéket Kiskunhalasról, a Csipkeháztól rendeli és vásárolja meg. A közalapítvány vállalta, hogy előzetes egyeztetés szerint részt vesz csipkevarrási bemutatóval, termékekkel és reklámhordozó anyagokkal az önkormányzat rendezvényein, melyek a helyi értékek megismerését, Bács-Kiskun megye bemutatását célozzák.


Skribanek Zoltán önkormányzati képviselő lokálpatriótaként, megyei közgyűlési tagként úgy gondolta, a megye és a csipke közalapítvány együtt tudna működni kölcsönös előnyökkel. Most már egymást tudja erősíteni a kettő a kezdeményezésére létrejött megállapodás alapján. Pajor Kálmán üdvözölte ezt, és örömmel jelentette be, hogy a MagyarBrands 2016 programban kiváló fogyasztói márka kategóriában díjazott lett a halasi csipke. Rideg László azt mondta, a halasi csipke megyei, országos érték, amelyet kötelességük támogatni. Ezt megtették és ígérete szerint a jövőben is megteszik. Szeretnék segíteni a halasi csipke még ismertebbé válását. Külkapcsolataikban is folyamatosan megjelenítik ezt az értéket.

 

Bányai Gábor országgyűlési képviselő szintén a halasi csipke értékét és sikerét hangsúlyozta, melyet ajándékként tovább növelhet. A MagyarBrands kapcsán rámutatot: a magyar tudás és hozzáállás képes arra, hogy világszínvonalú terméket alkosson. Fülöp Róbert polgármester megerősítette: Kiskunhalas a csipke városa, a csipke pedig nagykövete a városnak. Ezt akkor tudjuk kifelé kommunikálni, ha megmutatjuk, és ilyen, mérföldkőnek számító megállapodások köttetnek. Botos Graciella a MagyarBrands programban a kiemelt kapcsolatokért felel. A rendezvényen a kiválasztás szempontjairól beszélt. Ezek a következők: identitás, reputáció, tradíció, márkaépítés, kedveltség, ismertség.

 

Az ünnepi rendezvényen a Pro Urbe-díjas Lyra együttes működött közre Csorvási Zoltán vezetésével.

 

forrás: halasmedia.hu